Реагування на ядерні загрози та знешкодження вибухонебезпечних предметів: фахівчиня кафедри спеціальної хімії та хімічної технології факультету оперативно-рятувальних сил НУЦЗ України взяла участь у навчальному курсі в м. Тренчин (Словаччина)

13 - 14 листопада у м. Тренчин (Словаччина) відбулися навчальні курси з теми "Навчи тренера з виявлення радіаційних матеріалів та зі знешкодження вибухових речовин" за сприяння Міністерства енергетики США / Національної адміністрації ядерної безпеки (DOE / NNSA).

Державну службу України з надзвичайних ситуацій представляла делегація із 6 осіб, серед яких були представники Мобільного рятувального центру швидкого реагування ДСНС України, Міжрегіонального центру швидкого реагування ДСНС України та Національного університету цивільного захисту України. Представником від університету виступила заступниця начальника кафедри спеціальної хімії та хімічної технології факультету оперативно-рятувальних сил НУЦЗ України Марина Чиркіна-Харламова.

Мета заходу - підготовити учасників для проведення навчань офіцерів підрозділів ДСНС з обладнанням для виявлення радіаційних матеріалів та знешкодження вибухових речовин. Крім того, зміцнити можливості українських фахівців щодо реагування на радіологічні або ядерні загрози.

Під час навчального курсу учасники ознайомилися з основами радіаційної теорії та захисту, з основними аспектами портативного обладнання для виявлення радіації, зі способами подання даних до системи US Triage NA-80, а також були залучені до практичних занять з джерелами іонізуючого випромінювання та виявленню й ідентифікації безконтрольних радіоактивних матеріалів.

Після завершення навчання всі учасники отримали сертифікати.

Основні стратегії проведення навчання щодо реагування на радіологічні та ядерні загрози, які також були розглянуті на навчальному курсі, будуть враховані при удосконаленні освітніх програм "Радіаційний та хімічний захист" за першим (бакалаврськими) та другим (магістерським) рівнями вищої освіти, а отриманні знання та навички - при викладанні освітніх компонент професійного спрямування за даною освітньою програмою.